perjantai 14. tammikuuta 2011

Täydellisten kenkien metsästys

Olen saanut pidettyä itseni aisoissa alennusmyynneissä. Todellisuudessa mitään ihmeellisen ihanaa ei edes ole tullut vastaan, mikä on itseasiassa aina positiivista. Kuitenkin olen jo vuoden päivät yrittänyt etsiä täydellisiä talvikenkiä. Ja kun niin pitkään jotain kenkäparia etsii, niin alkaa tuntua siltä, etteivät mitkään kengät täytä odotuksia. Ja todellakin, kenkiin kohdistuu nyt aikamoisia odotuksia.

Näiden unelmien saappaiden pitäisi olla hyvät ja mukavat jalassa, lämpimät, nahkaa sisältä ja ulkoa, niissä ei saisi olla korkoa ja mikä tärkeintä pohjat eivät saisi olla liukkaat. Erityisvaatimuksena on, että näissä unelmien kengissä pitää olla jotain persoonallista, normikengät eivät vaan tässä tilanteessa käy.

Muutenkin olen viime aikoina miettinyt, millainen kenkäihminen olen. Erityisesti näin talviaikaan en ole laisinkaan käyttänyt korollisia kenkiäni, koska liikkuminen sellaisilla on vaan niin uskomattoman hankalaa. Varsinkin, kun huomioidaan tämän talven lumenpaljous.. Olen siis pikku hiljaa ryhtynyt hyväksymään sen, että taidan loppujen lopuksi olla matalapohjaisten kenkien ystävä. Lisäksi kun ottaa huomioon tämän ikäaspektin, niin ei sitä enää jaksa korollisilla kengillä kekkuloida ja lumessa porkata. Baarireissut ja muut sellaiset ovat tietenkin asia erikseen..

Olen tähän mennessä ehtinyt löytää kenkämerkin, joka on jo yhden kenkäparini kohdalla ehtinyt täyttää miltei kaikki nämä vaatimukset. Ja kun mikään muu merkki ei pystynyt täyttämään vaatimuksiani, niin ryhdyin tutkimaan netistä, josko unelmieni kengät löytyisivät sieltä. Nyt olen reilun satasen köyhempi, mutta pian yhtä ihanaa ja jännittävää kenkäparia rikkaampi.

Alkuun aikomuksenani oli tilata yllä näkyvät saappaat, mutta kuten sanotaan nopeat syövät hitaat: oman kokoni yksilöt myytiin saman päivän aikana loppuun. Nyt siis tilauksessa on hieman rennompi kenkäpari, katsotaan siis miten käy. Olen mielestäni muutenkin aika hankala kuluttaja, sillä kokemukseni perusteella ostohetkellä ei koskaan pysty sanomaan, tykästynkö vaatekappaleeseen vaiko jääkö se miltei tyystin käyttämättä. Ainakin minun kohdallani käytön myötä vasta pystyn toteamaan, ovatko esimerkiksi nyt hankitut saappaat minua varten. Jotkut puhuvat rakkaudesta ensisilmäyksellä, mutta minä en tuommoisista hömpötyksista perusta. Ei kai tässä siis muuta voi kuin katsoa miten tässä käy.

3 kommenttia:

  1. Täydelliset talvikengät - hmmmm. Mä oon kanssa toista talvea haaveillut niistä. Mun listalla on: nahkaa, korkeat korot, sirot, mukava kävellä + jaksaa kävellä, klassiset, kauniit. Ja voit arvata että niitä ei siis ole olemassakaan. Toista vuotta siis vaan haen niitä =) Mut noi on hauskat =)

    VastaaPoista
  2. Musta toi press this button -systeemi on ihan huippu! Toivottavasti ite tykkäät noista kengistäsi sitten kun ne tulee, mutta jos ei kolahda niin onko niillä palautusoikeutta?

    VastaaPoista
  3. Taina ja SunSun: Kiitokset mukavista kommenteista. Kengät ovat osoittautuneet oikein mieluisiksi. Ovat tosi mukavat ja miellyttävät jalassa. Laitan tänne lähitulevaisuudessa uuden postauksen näistä kengistä, kunhan saan päivänvalossa räpsittyä kuvia.

    VastaaPoista