tiistai 14. huhtikuuta 2009

Palkkapäivä

Kun rahat ovat olleet hieman tiukilla, olen sopinut itseni kanssa, etten aio sortua hetken mielijohteesta impulssiostoksiin (ainakaan montaa kertaa tässä kuussa). Impulssiostoksia enemmän minua ilahduttavat niin sanottujen rempalleen jääneiden asioiden hoitamiset, vaikkakin se saattaa välillä tuottaa suurtakin tuskaa..

Viime aikoina olen täydentänyt esimerkiksi ihonhoitotuotevarastoani ja olen myös hankkinut kunnon putelit shampoota ja hoitsikkaa, joten niihin minun ei tarvitse kiinnittää lähiaikoina huomiota laisinkaan. Näin ollen pystyn siis nyt keskittymään muihin vähemmälle huomiolle jääneisiin asioihin.

Palkkapäivän kunniaksi aion muutaman harkitun hankinnan lisäksi keskittyä muutamiin seikkoihin, jotka vaativat elämässäni pikaista kohennusta ja joiden hoitamista olen tavalla tai toisella vedättänyt pidemmän aikaa:

1. Ostin viime keväänä nahkatakin kirpparilla, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Ostohetkellä minua arvelutti se, että tämän kyseisen nahkatakin ominaistuoksu ei ollut erityisen miellyttävä. Olen tuulettanut takkia ja yrittänyt puhdistaa takin sisäpintaa puhdistusaineella, mutta haju ei ole suostunut katoamaan mihinkään. Haju ei häiritse ketään muita (toivottavasti), mutta minua se häiritsee päivittäin. Tämä hajujuttu häiritsi minua jo viime keväänä ja soitinkin siitä pesulaan kysyäkseni, kuinka paljon takin puhdistus maksaisi. Järkytyin, sillä pesu maksaa 60 euroa. En kertakaikkiaan tällöin kyennyt viemään pesulaan takkia, josta maksoin kirpparilla 15 euroa. Kuitenkin nyt olen käyttänyt takkia päivittäin ja olen ollut siihen muuten todella tyytyväinen. Aion nyt satsata takkiin 60 euroa lisää, koska takista on tullut aikaa myöten suosikkitakkini.

2. Kuten monet tietävät, minä suorastaan rakastan kissoja. Olen jo pitkään ihaillut tyylikkäitä seinä- ja herätyskelloja, joissa kellojen taustataulussa on kissan sivukuva. Kävin viime viikolla suloisessa sisustusliike Selmassa ja rakastuin välittömästi kissaherätyskelloon. Kävin tänään hakemassa kellon kotiin ja se sopii täydellisesti makuuhuoneeseemme.


3. Viime kesänä autoin vanhempiani siivoamaan ullakkoaan ja löysin vanhempieni vanhoista papereista äitini design -piirustuksia 60-luvulta. Olen puolisen vuotta vedättänyt piirustusten kehystysprojektia ja nyt olisi aika viedä ne kehystettäväksi. Jatkoa seuraa tähän myöhemmin. Katsotaan, saanko tämän projektin vietyä loppuun tässä kuussa.

4. Kosmetiikkahömpästä sen verran, että olen vuosia käyttänyt samaa peiteainetta ja nyt aion siirtyä astetta edullisempaan tuotteeseen. Olen käyttänyt Make Up Storen peiteainepalettia, johon olen ollut ihan tyytyväinen, mutten niin tyytyväinen, ettenkö voisi vaihtaa tuotetta toiseen. Ajattelin nyt kokeilla Lumenen peiteainetta, joka on hinnaltaan edullisempi kuin aiemmin käyttämäni tuote, mutta ajaa täsmälleen saman asian kuin aiempi peiteaine. Tästäkin tullee raporttia jatkossa, miten tuote on tarpeisiini sopinut.

5. Kannettavani on ollut suunnilleen vuoden ajan rikki ja ongelma johtunee sen kovalevystä. En ole saanut aikaiseksi viedä konetta huoltoon ja pikkuhiljaa kannettavan vieminen huoltoon alkaa tuntua väistämättömältä, koska minulle kuittaillaan tästä jatkuvasti. Olen voinut käyttää kumppanini konetta, joten mitään suuria käytännön ongelmia rikkinäinen koneeni ei ole aiheuttanut. Kuitenkin ehkä olisi aika viedä kone huoltoon.

Kissakuulumisista sen verran, että Pörri on edelleen vanhempieni luona, jossa kaikki me vietimme pääsiäistä. Vanhempieni koti oli täynnä kissoja, koska myös siskoni kissa Otso oli paikalla. Minttulainen oli tänään ensimmäistä kertaa ikinä koko päivän yksin kotosalla ja ikävä Pörriä kohtaan taitaa kasvaa päivä päivältä. Pörri on ollut vanhempieni luona viime keskiviikosta lähtien, joten kohta kissit ovat olleet jopa viikon verran erossa toisistaan . Vain valkoinen varjo hiipii nurkissa, mutta missä on Iso Musta...?

3 kommenttia:

  1. Tuosta takin pesettämisestä: Kaupoissa on ainetta, jonka pitäisi syödä haju tekstiileistä. Ehkä kannattaa kokeilla sitä ensin (tosin vain vuoriin, koska se saattaa muuttaa nahan väriä).

    En muista nimeä, mutta Sokkarilta tai Anttilasta varmaan löytyy.

    Kissikello on hieno.

    VastaaPoista
  2. Tarkennus: Kyseessä siis on suihke.

    VastaaPoista
  3. Pitääpä vielä selvittää asiaa.. Kävin muutamassa pesulassa kyselemässä hintoja ja selvisi, että nahkatakin pesu maksaakin vielä enemmän kuin olin ajatellut (jopa 80-90 euroa). Pesulan kiva täti neuvoi, että kannattaisi kokeilla takin vuorikankaan vaihtamista uuteen.

    Olen kyllä kokeillut sellaista tekstiilipuhdistusainetta, jota käytetään auton tekstiilien puhdistukseen. Sekään ei auttanut. Taidan käväistä vielä katselemassa kaupoista, josko löytyisi ratkaisu ongelmaan.

    VastaaPoista