keskiviikko 6. toukokuuta 2009

Nahkatakki kriisin syypää

Olen joutunut miettimään omaa pukeutumistani ja tyyliäni narisevan uutukaiseni takia. Olen tuumiskellut, onko tämä kaikki kriiseily sen arvoista, mutta minkä sille voi, mitä päässä liikkuu..






















Olen siis pienimuotoisen kriisin keskellä ja olen mietiskellyt, olenko samanlainen kuin kaikki ne sadat muut, jotka tällä hetkellä pukeutuvat tiukkaan nahkatakkiin ja mustiin pillifarkkuihin (aivan kuten nyt minäkin). Minun tekisi mieleni huutaa: en ole niin kuin te, olen halunnut tätä nahkatakkia jo vuoden päivät.. mutta mitäpä väliä sillä oikeastaan olisi. Ilmeisesti minun kai täytyy saada selvitettyä, millaisen mielikuvan haluan takkini kautta viestittää itselleni sekä muille itsestäni. En halua muistuttaa sitä ikäkriisissä painiskelevaa 40jarisatmotoristinaista, (jolla on kireät tummansiniset farkut, korkokengät, punaiset huulet ja kihartuvat, huonostivärjätyt hiukset) enkä halua myöskään luoda mielikuvaa säälittävästä kolmikymppisestä, joka myöskin ikäkriisissä sortuu jokaiseen muotioikkuun. Näinpä uusi nahkatakkini on saattanut minut pieneen kriisiin, joka ei koskekaan enää pelkästään yksittäistä vaatekappaletta vaan omaa henkilökohtaista tyyliäni, mikä osuu lähelle sitä, millaisena itse haluan nähdä itseäni.






















Toisia tyyliasiat eivät kiinnosta pätkän vertaa, toisia taas enemmänkin.. Minulla tyyli ja erityisesti oman tyylin löytäminen on ollut tärkeä osa tiettyä elämänvaihetta, enkä näe tätä laisinkaan vähäpätöisenä asiana, sillä vaikuttaahan se merkittävästi omaan hyvänolontunteeseen itsestään ja siihen, miten tuo itsensä julki. Luon nyt suhdetta tähän uuteen elämänkumppaniini ja haluan myös saada selväksi ajatukseni tyylistäni, ennen kuin voin jatkaa onnellisena elämääni narskutakkini kanssa. Pohdiskeluni siis jatkuvat seuraavien teemojen ympärillä: haluanko sanoa nahkatakillani jotain itsestäni vai jätänkö pukeutumisella julistamiset muiden hommiksi.

3 kommenttia:

  1. En minä tuossa takissa mitään ongelmaa nää.
    Syyt ovat seuraavat:

    Takki ei ole pusakkamallinen vaan biker-takki. Teinit käyttävät (tekonahkaisia) pusakkamallisia takkeja, joitten niskasta näkyy harmaan hupparin huppu. Bikertakki on ajattomampi, eli sitä voi käyttää ihan hyvin! Minäkin mietin samaa (onko liian teini) vanhasta nahkatakistani, mutta tulin siihen tulokseen, että koska se on jakkumallinen, se ei ole ollenkaan liian teini, vaan kiva ja minunnäköiseni.

    Jos olo tuntuu joskus ylläolevissa releissä liian teiniltä, vaihda tennarit aikuisempiin kenkiin. Tennarit näyttävät tosi kivoilta ylläolevissa kuvissa, mutta jos haluat lisää uskottavuutta/aikuisuutta/whatever, käytä saappaita/korkkareita. Tennarit ovat teinipopot (ei aina, mutta ymmärtänet, mitä tarkoitan).

    Pillifarkuissa ei muuten minusta ole mitään vikaa (ostin eilen itse kahdet).

    VastaaPoista
  2. Töissäkäymisen takia joudun pukeutumaan aikuismaisesti töihin ja siksipä käytän sen tähden korkeakorkoisia kenkiä, joista olen aiemmin postannutkin. Niissä korkeakorkoisissa kengissä nahkatakin kera mulle vaan tulee se LIIAN aikuinen olo..Joten pitäydyn tennareissa.

    Noista kuvista tuli kyllä parempi mieli, kun näin kyllä itsekin, ettei ongelmaa taida takin kanssa olla.

    VastaaPoista
  3. hieno se sun uusi takki. turha kriisi siis. olen minäkin miettinyt tätä mun hieman hippiyteen vivahtavaa taide-tantetyyliäni, mutta minkäs sille voi millaisissa vaatteissa viihtyy. j

    VastaaPoista